Intelege-te cu muierile!

– Pentru ca ai lasat acolo in oras vreunul care iti place?

– N-am lasat pe nimeni.

– Pe nimeni? intreba neincrezator. Poate ca asa e. Fiindca prea ti-a placut domnul Latosik, notarul comunal… Asta e, poarta cravata verde, miroase a parfum.

Donka pufni ca o pisicuta.

– Si ce-i daca miroase? Eu n-am mai vazut parfumuri?

– Dar ti-ai pus basmaluta de matase.

– Da’ ce, n-am voie sa imi pun basmaluta?

– Sigur ca ai voie. De ce nu? Mai cu seama cand ai pentru cine.

– Oaspetele-i oaspete. Notarul ala-i insa cam sasiu.

– Sasiu, nesasiu, interveni Wasil, dar toate alearga dupa el.

– Eu una, nu. Ce-i cu tine Wasil, ce ti-a casunat pe el? Chiar daca mi-ar placea, pentru tine e totuna.

Wasil scobi cu degetul in pajiste o gaura mare inainte de a raspunde:

– Daca mi-ar fi totuna, nu as spune nimic. Se vede ca nu mi-e totuna.

– Nu inteleg ce te priveste pe tine, spuse Donka luand o infatisare nevinovata.

– Se vede ca ma priveste.

– De ce?

Wasil lasa capul in jos si raspunse posomorat:

– Pentru ca tu, Donka, imi placi tare mult.

– Eu? intreba cu cea mai mare uimire de care era ea in stare.

– Sigur ca tu, mormai Wasil.

– Doamne sfinte, ce poate sa-ti placa la mine?

– Nu stiu ce… De unde sa stiu eu… Toate-mi plac.

– Ei, glumesti, spuse razand.

Wasil se inrosi.

– Ce gluma-i asta, spuse aproape infuriat, daca vreau sa ma insor cu tine? Insuratoarea nu-i gluma.

– Tu cu mine? intreba aproape in soapta. Nu pot sa cred.

Wasil dadu nerabdator din mana.

– Ei, intelege-te cu muierile. Eu ii spun limpede, iar ea nu vrea sa inteleaga. Are dreptate tata. Cu muierea-i cel mai greu.

Leave a Reply

