Esti suma celor 10 oameni

Esti suma celor 10 oameni din jurul tau. Stiu ca asta ne-a spus-o un profesor in facultate si de atunci gandul nu imi mai da pace. ZECE?!?! Tot timpul zece? Nu pot fi cinci?! Sau macar douazeci…

Asadar, incerc in permanenta sa fac o clasificare in mintea mea, niciodata nu imi iese, niciodata nu o duc la bun sfarsit… Si totusi, lista este in mintea mea…

Iar pe locul 1 va fi sora mea – sora mea preferata si fiinta pe care o iubesc cel mai mult pe aceasta lume. Este atat de diferita de mine – slava Domnului ca m-a influentat in procesul meu de formare ca om. Este una dintre acele persoane extrem de corecte, care ne enerveaza prin moralitatea lor. Prinvindu-le, insa, nu ne dam seama cat se ascunde in spatele scuzelor noastre… Sau, poate, din contra, tocmai pentru ca subconstient realizam acest lucru, ajungem sa le suportam cu dificultate, poate avem o constiinta a sufletului pe care gandirea noastra nu o poate suporta.

Evident, urmatoarele 2 persoane vor fi parintii mei, sunt inca foarte prezenti in viata mea si, vreau-nu vreau, ma influenteaza. Amandoi sunt, pe rand, eroi si anti-eroi, ma motiveaza sa lupt in aceeasi directie sau in cea opusa. Pentru ca de la ei am invatat altruismul, sanctitatea familiei, rabdarea (intr-un fel sau altul – haha), dar si ambitia, si, mai rau, uneori ferocitatea de care dau dovada. Atunci cand devin prea negativista, incerc sa ma remontez spunandu-mi ca hibrizii sunt mai buni si ca in plus exista autoeducatia.

A patra persoana este, normal, cel mai bun prieten al meu. De aproape 12 ani, crestem impreuna si, evident, ne influentam reciproc. Este un increzut fitos cu complexe de superioritate, dar, cum mi-a spus cineva odata – niciun om normal la cap nu intelege treaba asta cu prietenia platonica dintre noi. Si adevarul este ca el este, intr-adevar, prima persoana cu care as vorbi in caz de criza. Sunt mandra de el ca se straduieste sa se maturizeze si sper sa il influentez pozitiv in aceasta directie (trebuie sa precizez: fetele sunt mai mature decat baietii).

Hm…. de aici incepe sa fie greu. Pentru ca este cu dus si intors si nu imi dau seama daca am eu o instabilitate psihica sau the world has a problem. Inclin spre a doua varianta. Asadar, din pacate, a cincea persoana este totusi, fostul meu prieten. Doamne, de ce el? De ce il mentionez si inca tin cont de persoana lui? Pentru ca nu i-a luat nimeni locul, presupun, si pentru ca in ultimii 4 ani si jumatate din viata mea m-a influentat in permanenta. Nu cred in “m-a schimbat in bine” si “m-a schimbat in rau” – asta tine de mine si, in plus, viata nu se desfasoara doar in alb si negru.

Urmatoarea persoana imi este draga sufletului, dar obositoare pentru psihicul meu. Pentru ca, Doamne Dumnezeule, avea atatea probleme nerezolvate in mintea ei, iar eu trebuia sa le ascult pe toate, trebuia sa asist acele miscari Browniene are starilor ei de spirit si sa incerc sa fac fata. Insa face parte din aceeasi categorie ca si sora mea si priveste prietenia cu o solidaritate greu de egalat. Imi este greu sa o spun cu voce tare, insa cred cu tarie ca ar sari in ajutorul meu inaintea celui mai bun prieten, chiar daca poate ar avea de pierdut.

A saptea persoana este doctorita cu care lucrez cel mai mult pe sectia de ginecologie. Trebuie sa o mentionez pentru ca ma consider rezidenta dumneai si ma formez (cel putin momentan) prin prisma viziunilor ei medicale. Dincolo de aprecierea profesionala, evident ca modul uman in care o privesc are lumini si umbre si este influentat de moment – atunci cand o consideram prea rece mi-a dat dovada de afectiune, cand era prea dura imi aminteam si de momentele de sensibilitate. Nu stiu daca este neaparat un erou, insa inca am ce invata de la ea.

Ultimele trei persoane de obicei sunt inconstante – nu pentru ca nu mi-as dori influenta lor, ci pentru ca asa se intampla cu oamenii – ne apropiem si ne indepartam, uneori mai mult si uneori mai putin. Uneori sunt prietene sau colege sau pur si simplu oameni cu care interactionez mai mult in acea perioada din viata mea. Nu exista nicio regula, nu mi-am propus ca aceste locuri sa fie in perpetuum mobile, insa, pe de alta parte, si stabilitatea celor de dinainte este doar o iluzie.

In orice caz, una dintre aceste persoane este Baba Nico si Doamne cat de ciudat mi se pare sa spun asta! :)) Poate pentru ca este atat de rar intalnita potrivirea in gandire dintre doua femei cu 10 ani diferenta intre ele. Dincolo de aceasta discrepanta aparenta, Baba Nico imi influenteaza major increderea in mine, credinta in “a putea, numai sa vrei” si dorinta de a descoperi lumea. Am ajuns de la “mi-ar placea sa” spus pe ton visator, la “as putea sa” gandindu-ma ce trebuie sa fac ca sa devina posibil un lucru. In plus, este o babuta foarte distractiva!

Si, desi simt ca urmatorul om este clar provizoriu prezent in viata mea, trebuie sa il mentionez, macar pentru prospetimea, tineretea si frumusetea lui. Este un copil de 17 ani si este naiv si cuminte, frumos si destept si ma face sa imi amintesc de lucruri de acum 10 ani si sa vreau sa ii spun secrete de viata si apoi doar sa ma uit la el sa vad cum creste ca un om frumos.

Asadar, am mentionat doar 9 oameni. C’est la vie!

10 thoughts on “Esti suma celor 10 oameni

  1. Nu exista prietenie platonica. Ti-o spun din experienta. Daca tu chiar nu sinti nimic pentru el nici macar in adancul sufletului, ei bine el sigur simte ceva pentru tine. Intreba-l foarte clar si poate o sa iti spuna…

  2. :)))) Um….eu am sumarizat si simplificat 12 ani de prietenie. Simplificand in continuare, l-am intrebat, mi-a zis ca nu. Dar dincolo de aceste intrebari, ceea ce vroiam sa zic este ca el este perosoana cu care ma inteleg cel mai bine dintre toti pamantenii😀

  3. Eu cred ca definitia prieteniei este una de tip individual. Oamenii au tendinta sa absolutizeze totul si sa priveasca ca fiind gresit ceea ce este doar diferit fata de ce stiu ei. Pentru mine asta este realitatea, cel putin momentan. Suntem liberi sa judecam cum dorim lucrurile si chiar si oamenii…

  4. Ba nu avem dreptul sa judecam pe nimeni, fiecare trece experientele prin filtre proprii, raportandu-se la propriile repere, dar asta nu inseamna ca-s mai bune sau mai proaste ca ale celorlati. In plus, nimeni nu are cum sa se puna atat de subtil in papucii altuia incat sa stie exact cum stau lucrurile pentru cel pe care tu spui ca are libertatea sa-l judece. Da, stiu, am luat-o si eu prea ad litteram, dar ai inteles ideea🙂

    • :))) Si daca te judeca cineva ce ai de gand sa faci? Eventual il judeci si tu pentru ca te judeca! S-apoi, si “a aprecia” este tot o forma de a judeca, dar pozitiva. Trebuie sa le oferim dreptul la negativitate celor care ne privesc. De asta ca avem dreptul. In plus, bazandu-ne pe regula pe care vad ca o adoptam deopotriva, faptul ca cineva ne judeca este o viziune personala, trecuta prin filtrele sale.

  5. :)))) “cel mai bine dintre toti pamantenii” nu iti ridica un semn de intrebare? In fine daca este asa ma bucur mult pentru tine, esti o fericita: cel mai bun prieten este cineva de sex opus (bine… atat timp cat nu trece dincolo…)😉

  6. Suntem prea blocati in supraeu. Daca ne eliberam de Colivia asta, devenim aproape semizei, iar daca suntem semizei, putem face aproape orice – chiar si sa fim prieteni cu o persoana de sex opus.

Leave a Reply

