Mare

Mi s-a facut brusc dor de mare. Niciodata nu m-a fascinat marea, nu m-a atras intr-atat de tare incat sa simt magnetul tragandu-ma an de an printre firele de nisip si urmele de sare de pe picioare. Dar acum, acum nu stiu ce am, mai este putin si plec si las totul in urma si am devenit cu totii nostalgici, imi dau seama cati oameni iubesc aici, zambetele cu ei le impart. Si asta seara am iesit prin oras, mirosea a hamsii, nici macar nu ne plac, este un miros gretos, dar ne-a facut pofta de mare, de mirosul acela virulent al marii, de corpurile goale, de apa care intotdeauna este prea rece, de vant, de soare, de nisip! De par ciufulit, la naiba! Cui ii mai pasa de balsam? Chiar asa! De nepasare! Mi-e atat de dor si pofta de nepasare, este atat de eliberator!

Mi-ar fi placut sa fiu altfel, sa fim altfel, eu si oamenii acestia teribili pe care ii iubesc! Sa spunem ne e dor de mare si sa zicem gata, hai sa mergem, nu ne pasa ce mancam sau unde dormim. Dar avem examene sau joburi sau responsabilitati… Orasul inghite monstruos toate fanteziile, le foloseste ca si carburant pentru productia de noxe.

Nu! Refuz! Nu fanteziile, ele sunt ale mele, imi pastrez sanitatea si imi prezerv sufletul ca sa nu ma transform intr-un robotel. In noaptea asta sunt cu gandul la mare, la pielea care se bronzeaza (sau se arde, nu mai conteaza!), la jocuri de copii si ras in hohote si iubire si, oh, Doamne, ochelari de soare, palarii si lotiuni de plaja!

2 thoughts on “Mare

  1. Sfârşitul primului paragraf era cât pe ce să mă inducă în eroare şi să cred că ai vorbeşti despre Vama Veche… Apoi mi-am amintit că nu eşti genul… Sau … mă rog, nu erai! Deşi ar fi cel puţin curios să te fi automodificat în sensul bun atât de quickly…🙂

    • Iubesc Vama Veche dintr-un sigur motiv, dar nu, nu sunt genul (in continuare!). De altfel, nu vorbeam nici de Costinesti, nici de Mamaia, nici de nisipurile aurii si nici de Mallorca. Vorbeam de o mare ideala cu o plaja ideala. E imaginatia mea.

Leave a Reply

